Black Bull firmy Cors-air Motors jest większym i mocniejszym modelem silnika z tej fabryki. Jednostka bardzo solidna i wypróbowana. Pojemność, moc i waga stawiają ten silnik na pierwszym miejscu stawki wśród podobnych konstrukcji. Do niewątpliwych zalet tego silnika należą również dokładność i precyzja z jaką go wykonano. Od roku 2018 wprowadzono nową wersję tego silnika z przeprojektowanym wydechem, w którym integralną część stanowią rezonans i tłumik. Efektem tych prac jest znacznie cichszy silnik z bardzo ładną kulturą pracy, oraz zmniejszonym poziomem hałasu. Silnik skonstruowany z dużą dokładnością i na wysokiej jakości częściach. Serwis silnika dostępny na miejscu.

Dla tego silnika dostępne są części zamienne w naszym sklepie : http://shop.pro-fly.pl/pl/24-czesci-silnikow-corsair-jpx

Wsparcie techniczne : http://www.pro-fly.pl/wsparcie-techniczne/

 

 

TECHNICAL FEATURES

  • Single cylinder air cooled
  • Two stroke
  • Bore 70 mm
  • Stroke 61 mm
  • Total displacement 235 cc
  • Compression ratio 10.5:1
  • Fuel delivery to the crankcase: six blade reed-valve system connected to the crankcase
  • Diaphragm carburetor Tryton
  • Reducer with Poly V belt available in 1:3.0
  • Continuous operating temperature 180°C, max. temperature 220°C measured under spark plug
  • Engine mounting: by 5 shock absorbing rubber mounts
  • Propeller rotation: counterclockwise
  • Maximum RPM 8000 RPM
  • Spark plug NGK BR8ES
  • Fuel mixture 3% with synthetic oil, suggested brands: Malossi 7.1 – Shell Racing M – Wladoil K 2T – Elf 2 T moto
STRUCTURAL FEATURES
  • Hand starter
  • Crankcases molten in G-Al Si 9 UNI 3051 alloy subsequently treated and anodized against sea salt
  • Six port distribution system, and exhaust with booster
  • Cylinder in alloy with Nikasil coating
  • Piston with 2 piston rings
  • Head in alloy with high percentage of silicon and hemispheric combustion chamber, with squish
  • Drive shaft in 18 Ni Cr Mo5 with 5 thermic treatments on every component
  • Connecting rod in copper plated steel 18 Ni Cr Mo 5 joined to the drive shaft through very precise high speed silver-plated roller bearings
  • Roller bearings fit for high speed class C3
  • Seal ring in Viton with very high resistance and long duration
  • Engine weight: Black Bull hand start kg 13,20
    • + kg 4,10 for the exhaust